Вже більше двох місяців Join UP! очолює новий керiвник -- Лариса Булатова. У відкритих джерелах про неї не так багато інформації, але і цього достатньо, щоб зрозуміти, що це призначення для неї дещо відрізняється від попередніх. Вона є фахівцем у сфері реклами, отже керiвництво туроператором стане новим викликом i новим досвiдом. Тому перше питання назріло саме собою.
З вашої біографії відомо, що ви фахівець із зовнішньої реклами і маєте досвід рестарту компаній, оптимізації бізнес-процесів, організації системної роботи, розвитку продажів і комерційної діяльності. Що з цього багажу знань і досвіду плануєте застосувати на новому місці? І що зробили вже на сьогоднішній день?
Дійсно, мій досвід роботи переважно пов’язаний з організацією бізнес-процесів, впровадженням нових бізнес-моделей для підвищення результативності компанії, розвитку продажів та комерції. З цієї точки зору, не так важливо реклама це чи туристична індустрія — багато процесів схожі, а інструментарій, з урахуванням специфіки, може бути дієвим усюди.
Join UP!, як лідер ринку, швидко зростав протягом тривалого періоду, ми стрімко відкривали нові напрямки всі ці роки і плануємо суттєве зростання надалі. Тепер у нас з’явився ресурс для систематизації процесів та процедур, покращення клієнтського досвіду на всіх етапах взаємодії. Ми наразі активно працюємо над автоматизацією та діджиталізацією бізнес-моделі.
Загалом, наше завдання зараз — створення максимально комфортного досвіду роботи з туроператором як для турагентів, так і для туристів як кінцевих споживачів. У маркетинговій термінології це зветься 360 Customer Journey: ми ретельно підходимо до кожної точки контакту з нами, щоб знайти, де ми можемо покращити клієнтський досвід і запропонувати ринку цікаві тури та якісний сервіс. Думаю, що ринок уже бачить наші перші структурні зміни.
Якщо вірити Фейсбук, ви займаєте посаду CEO Join UP! з жовтня. Чому така кадрова перестановка досі не набула широкого поширення?
Для мене реальні кроки та дії в бізнесі пріоритетніші за обіцянки та яскраві фрази. Звичайно, посада CEO в компанії, яка займає провідні позиції на ринку, — це приємний момент, яким хочеться ділитись. Але водночас це і значна відповідальність. Для початку мені було важливо розібратися в нюансах процесів, тому я одразу поринула в роботу та ініціювала ті оновлення, заради яких, власне, і прийшла.
Можна дещо докладнiше про оновлення?
Наразі наші пріоритетні напрямки: підвищення внутрішньої ефективності та кардинальне зміцнення нашої продуктової пропозиції. Join UP! завжди був новатором, тому вже наступного літа ми запропонуємо ринку як повністю нові напрямки, так і значні оновлення вже популярних.
Ми інтенсивно готуємось до цих змін, і, зрозуміло, що втілення амбітних цілей потребує й певних інновацій в структурі. Найголовніше зараз — частковий перезапуск процесів у відділі контрактінгу та розвитку напрямків. Крім того, ми хочемо більше залучати регіональних керівників у процеси прийняття рішень та розвитку компанії. Все це для того, щоб клієнти й турагенти могли отримати кращу пропозицію на ринку та досвід взаємодії з Join UP!
Пiд час роботи в рекламній сфері ви виступали з різними законодавчими ініціативами щодо реформи ринку рекламних послуг. Чи є плани робити те ж саме в сфері туризму?
Join UP! — це один із найбільших гравців галузі, який де-факто є одним із законодавців трендів, тому питання нормативної бази де-юре завжди було й залишається одним із наших напрямків роботи. Ми розвиваємо тревел-індустрію та, звичайно, ділимось своєю експертизою з державою — беремо участь у створенні законопроєктів, співпрацюємо з ДАРТ. Ці процеси продовжуватимуться не тому, що я прийшла в Join UP!, а тому що так і має бути в компанії, яка є одним із лідерів ринку.
За останні кілька тижнів з компанії пішли деякі знакові співробітники. Наприклад, Костянтин Подройкін і Євген Хаджинов. Це пов'язано зі змінами в кадровій політиці?
Призначення нового CEO часто пов’язане з кадровими змінами, особливо, коли є завдання підвищувати ефективність роботи. Це логічний процес, і деякі перестановки будуть. Проте важливо розуміти, що люди йдуть і приходять з різних причин. Деякі, як Костянтин, прагнуть спробувати себе в іншій ролі. Так, він працював у компанії понад 7 років, розвивався разом із нею, був успішним керівником одеського представництва. Ми шкодуємо, що він йде, але розуміємо й з повагою ставимось до його бажання рухатись далі самостійно.
Щодо інших колег, то є ті, хто не відповідає новим вимогам ефективності роботи, або не поділяє цінності компанії. У Join UP! є певні принципи прозорості та відкритості, якими ми не поступаємось, тому не продовжуємо співпрацю з тими, кого це не влаштовує. У будь-якому випадку, команда стає сильнішою. У нас багато планів, і ми бережемо тих фахівців, які готові рухатись із нами в нашому темпі роботи, а також залучаємо нових професіоналів, чия компетенція виведе Join UP! на новий рівень роботи.
Який найбільший виклик для вас на посаді CEO однієї з найбільших українських туркомпаній?
Як і для всієї галузі, головним викликом залишається пандемія. Проте ми з оптимізмом дивимось у майбутнє й сподіваємось, що 2022 рік завершить пандемію і стане дуже успішним. Ми віримо, що світ вже навчився протидіяти вірусу та жити в умовах постійної турбулентності. Туристичний бізнес завжди першим приймав виклики закриття кордонів, ми навчилися бути дуже гнучкими і успішно працювати в умовах невизначеності.
Знання особливостей рекламного бізнесу допомагає або заважає на вашій новій посаді? Все ж туристичний бізнес і рекламний не зовсім одне і теж саме.
Звичайно, що кожна галузь має свою специфіку, але бізнес-процеси, управлінські інструменти, комерційні підходи схожі. Особливо, коли мова йде про сервіс, адже туризм, як і реклама, пов’язаний з наданням послуг. Водночас і оператор зовнішньої реклами, якого я очолювала останні 7 років, і туроператор взаємодіють напряму з В2В агентським ринком і тримають у фокусі кінцевого клієнта.
В бізнесі зовнішньої реклами теж багато комерційних перемовин і партнерства з балансоутримувачами територій або споруд, що схоже на взаємодію з DMC та готельєрами.
Мій управлінський досвід допомагає, а багато процесів і інструментів схожі, різниця тільки в термінології. Головна мета спільна — це задоволені споживачі.
В Join UP! ми не просто продаємо тури — ми робимо подорожі доступними кожному та втілюємо мрії людей, даруємо їм найцінніше в сучасному світі — враження. І реклама, і туризм живуть у світі вражень.
Чи довелося чомусь вчитися, ставши CEO Join UP!? Чи є відчуття, що не вистачає деяких знань?
У сучасному бізнесі взагалі краще не припиняти навчання — постійно з’являються нові технології та рішення, які слід впроваджувати в роботу. Що й казати про перехід до нової сфери діяльності. Зрозуміло, що я дізнаюсь нові терміни, деяку специфіку процесів контрактингу. Щодо бізнес-моделювання все ж більше речей схожі — базові організаційні та комерційні питання актуальні для всіх бізнесів. Тому відчуття скоріше не нестачі знань, а дослідження нового, коли до вже наявних навичок додаються свіжі.
Чи згодні ви з думкою, що для турбізнесу в період пандемії настав час глобальної трансформації, але в той же час і нових можливостей?
Так, туріндустрія опинилась на першій лінії протидії пандемії. Парадоксально, але чим більше уряди різних країн говорили про «необов’язкові подорожі», тим більше люди розуміли, що, насправді, ці поїздки є вкрай важливими. Це те, що наповнює життя позитивними емоціями, а отже туризм вже адаптувався і став більш безпечним навіть за стандартами пандемії. Є багато позитиву, пандемія надала прискорення змінам, більшій діджиталізації та переходу в онлайн процесам купівлі.
Ми знайшли в нових викликах можливості: наша група UP Family, крім туроператора і авіакомпанії, активно розвиває суміжні бізнеси, щоб конкурувати не в «червоному океані» з великою кiлькiстю гравцiв, а виходити на нові території послуг туристичних вражень. Я впевнена, що галузь стане новою — більш технологічною, сильніше сфокусованою на потребах клієнтів. Як результат, враження від наших турпродуктів стануть ще яскравішими.
Чому навчила або змусила навчитися вас пандемія?
Пандемія всіх навчила бути гнучкими й оперативними, швидко реагувати на виклики і змінювати підходи. Проте Join UP! завжди був таким — це його головна риса й запорука успіху. Саме тому ми зуміли подолати ці виклики, з якими в багатьох точках планети бізнес впоратися не зумів.
Сподіваємось, що незабаром пандемія закінчиться й почнеться стрімке зростання, але навички діяти в умовах невизначеності, знаходити вірні рішення та швидко і ефективно їх втілювати залишаються з нами.
Які плани у Join UP! на літній сезон?
Ми сподіваємось, і ці надії підтверджені прогнозами міжнародних організацій, що літо 2022 року стане часом активного відновлення галузі. То ж ми плануємо перевезти рекордну кількість туристів із України. Join UP! активно займається відкриттям нових напрямків, а тому наступного року ми додамо в своє портфоліо Малагу й Ібіцу, а також повернемо ті локації, які колись закривали на часи пандемії.
Крім того, ми зміцнемо свої позиції по стабільно популярним ОАЕ, Туреччині, Єгипту. Активність зростає, ми набираємо темп і радіємо цьому. Коли мене питають, чому я пішла з реклами в туризм, то я завжди кажу, що тут скоро буде дуже багато роботи. І це мене драйвить та мотивує!
Самі любите подорожувати? Де найбільше сподобалося?
Для мене робота в тревел-індустрії — це наче подарунок: поєднання професійного розвитку та приємних емоцій. Подорожі — це те, що завжди було моїм джерелом натхнення, а зараз я можу цю енергію й цей досвід безпосередньо використати в своїй діяльності. Подорожі також моя пристрасть, я обожнюю міський туризм, а також екзотичні країни. В моєму списку тільки 30 відвіданих країн. Все головне і найкраще — попереду!